Nedaudz par amortizatoriem, jo tas vienmēr ir aktuāli

amortizatorsUz Latvijas ceļiem neviena cita auto detaļa par sevi neatgādina ar tādu regularitāti, kā to dara amortizatori. Ja īpaši “paveicas”, tad tie var būt jāmaina pat katru gadu. Kas to spēj panākt? Nav šaubu, ka tie ir mūsu valsts ceļi, kuri ir ļoti tālu no tā, ko varētu saukt par labu kvalitāti. Tikai nedaudzās vietās ceļi ir atjaunoti un atbilst mūsdienīgai kvalitātei.

Pārējā valsts teritorijā ik dienu tūkstošiem autovadītāju lauž savas automašīnas un ik sekundi tuvina sava auto amortizatorus to kalpošanas laika beigām.

Amortizators var izturēt tikai noteiktu svārstību daudzumu. Ja ceļš ir vienās bedrēs un nelīdzenumos, tad šis kritiskais svārstību skaits tiek sasniegts ļoti ātri. Un tas nozīmē, ka amortizatori vairs nespēj pilnvērtīgi pildīt savu funkciju. Tad vienīgais risinājums ir skatīties, kur ir izdevigākais amortizatoru veikals, lai iegādātos jaunus amotizatorus un aprīkotu ar tiem savu auto, lai tas atgūtu maksimālu balstiekārtas veiktspēju.

Amortizatori tiek mainīti tikai galējā stāvoklī

Auto speciālistu ikdienas darba pieredze liecina, ka vairums automašīnas, kuras reāli piedalās satiksme, jau brauc ar sliktiem amortizatoriem, kuri bija jānomaina jau pirms kāda laika. Sākumā ir viegli nepamanīt izmaiņas, ko rada vājāka amortizatoru darbība. Braucējs pat pierod pie tā, ka automašīnai mainās vadāmība un stabilitāte. Bet tā tam nevajadzētu būt.

Un galu galā amortizatori vairumā gadījumos tiek mainīti tikai tad, kad ir nokalpojuši līdz galējam stāvoklim un dod nepārprotamus signālus, ka nespēj darboties. Latvijā situācija šajā ziņā nav īpaši cerīga, jo ekonomiskie faktori liek autovadītājiem meklēt iespējas, kā taupīt. Tāpēc remontdarbi tiek pēc iespējas novilcināti,  nevis veikti pēc profilakses principa, kas būtu daudz pareizāka pieeja drošības jautājumiem.

Ar sliktiem amortizatoriem garāks bremzēšanas ceļš

Kas tad tur tāds ir, ja brauc ar nolietotiem amortizatoriem? Vairāk jūtu bedres! Tā var domāt daudzi braucēji, īpaši nesatraucoties, ka amortizatori ir sliktā stāvoklī. Bet patiesība ir tāda, ka amortizators ir ļoti būtisks auto balstiekārtas elements. Tas nodrošina, ka automašīnai ir maksimāla saķere ar ceļa virsmu, labas manevrēšanas un bremzēšanas spējas. Un tie jau ir nopietni faktori, kas var ietekmēt drošību dažādās situācijās. Ar sliktiem amortizatoriem bremzēšanas ceļš var pagarināties pat par vairākiem metriem.

Vislabāk regulāri veikt pārbaudi pie speciālistiem

Ir dzirdēts par dažādām metodēm, kas it kā palīdz pašam noskaidrot, vai amortizatori labi darbojas, bet speciālisti apšauba to efektivitāti, jo amortizatori ir diezgan grūti pieejamā un neredzamā vietā, tos nav tik viegli novērtēt vizuāli, arī auto mehāniska kustināšana ne vienmēr ļauj pašam izdarīt pareizos secinājumus.

Bet precīzi to var izdarīt speciāli diagnostikas mērījumi, ko var veikt auto servisā. Tas tiešām sniegs precīzu informāciju par to, kāda ir amortizatoru reālā veiktspēja. Līdz ar to uzzināt, vai jau nav laiks atkal tos nomainīt. Ilgstoša braukšana ar beigtiem amortizatoriem var veicināt arī citu balstiekārtas detaļu nolietojumu un galu galā palielināt kopējās remonta izmaksas.

Iesakām izlasīt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *