Vārda spēks — mārketinga pamatakmens

vārda speks

Valoda ir cilvēku komunikācijas veids, ar to mēs saprotamies, izzinām sevi un apkārtējo pasauli. Vārdi atspoguļo emocijas, domas, sajūtas. Vārdi programmē mūs. Un vislabākais pierādījums vārda spēkam ir tas, ko savā ikdienā uz sevi izjūtam ikviens — tas ir mārketings.

Valodas ietekmi mārketingā izmanto, lai sasniegtu izvirzītos mērķus — pārdotu produktu, radītu zīmolu un tā tēlu, vairotu atpazīstamību, radītu kādu konkrētu sajūtu un tēlu produktam vai pakalpojumam. Valoda ir viens no mārketinga spēcīgākajiem ieročiem.

Valoda tiek izmantota dažādos veidos — gan runātā, gan rakstītā veidā. Tā tiek papildināta ar vizuāliem un skaniskiem efektiem, lai pieslēgtu arī citas maņas, virzoties uz vēlamāku rezultātu.

Reklāmas saukļi un uzņēmumu nosaukumi tiek rakstīti visdažādākajās vietās, tie nav tikai reklāmas laukumi vidē, presē, digitālajā formātā. Tiek izmantoti skatlogi, apģērbs, automašīnu virsbūve. Tā ir jebkura virsma, kas ir labi redzama un pakļaujas kādam no apdrukāšanas veidiem. Pat līmlentes var apdrukāt ar uzņēmuma logu un saukļiem. Šādas līmlentes izmanto pasūtījumu aizlīmēšanai un noformēšanai. Apdrukātas līmlentes piesaista skatienus, palīdz veicināt atpazīstamību. Tas it kā šķiet sīkums, bet patiesībā ir būtiska daļiņa no visa lielā mārketinga plāna. Uzņēmējs var pasūtīt jebkādu apdruku gan uz līmlentes (ieskaties limlentas.lv), gan jebkuras citas preces vai virsmas.

Kā izmantot valodu mārketinga nolūkos?

Tomēr, lai valodu izmantotu saviem biznesa un mārketinga mērķiem, ir jāzina, kā to labāk un efektīvāk darīt. Te daži ieteikumi, ko vērts atcerēties.

  • Mārketinga materiāliem jābūt bez gramatikas kļūdām.
  • Valoda jāizmanto radoši un spilgti — jāveido saprotams, saistošs un aizraujošs vēstījums.
  • Kodolīgs un “lipīgs” sauklis ir lielisks instruments.
  • Valoda ir dzīva un mainīga — jāizmanto tā savā labā. Var izmantot jaunvārdus, radīt jaunus terminus un izcelt sen aizmirstus vārdus, kas varbūt vairs nav ierasti sarunvalodā.
  • Meklējiet veidus, kā ar valodas palīdzību atšķirties no konkurentiem, izcelties to vidū!
  • Reklāma ir māksla, bet valoda ir viena no tās formām un elementiem.
  • Nežēlojiet līdzekļus un noalgojiet radošu personību, kas spēj no visiem pieejamās valodas radīt unikālu un trāpīgu saturu. Ticiet, tas nav pa spēkam katram! Labs mārketinga satura speciālists ir liels ieguvums uzņēmumam.
  • Izvēlētos valodas līdzekļus vajag izcelt, padarīt pamanāmus un lietot tos pārdomāti izveidotā mārketinga stratēgijā.

Iesakām izlasīt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *